Köpvillkor

Allmänt

För att handla i vår webbshop måste du vara 18 år gammal (myndig). Vi följer svensk lagstiftning (konsumentköplagen, distansavtalslagen, produkttjänstlagen etc.) i tillämpliga delar. Vi levererar endast varor inom Sverige.

Vi reserverar oss för eventuella felaktigheter i produktinformationen och förbehåller oss rätten till förändringar utan föregående avisering. Vi reserverar oss också för ev. slutförsäljning.

Walkesro Design AB (nedan kallad Walkesro Design) försäljningsvillkor gäller från och med 2016-04-01 och ersätter tidigare av Walkesro Design publicerade försäljningsvillkor. Försäljningsvillkoren gäller vid försäljning till privatkunder om inget annat avtal finns tecknat.

Beställning

För att en beställning ska vara giltig måste alla efterfrågade kunduppgifter vara korrekt ifyllda. Vid beställning skickar vårt system automatiskt ett kvitto på mottagen order till din e-postadress. När vi behandlat din order kommer en orderbekräftelse och beräknat leveransdatum att sändas till din e-postadress.

Avbeställning

Avbeställning skall göras senast 15 dagar före en vara levereras (skickats till kund). Eventuella kostnader som uppstått i samband med beställningen, t.ex. frakt till kund eller returfrakt till oss, ska betalas av kunden om avbeställning sker mindre än 15 dagar före en leverans. Stoppdatum för avbeställning är varje månad den 15:de & klockslag 24.00.

Betalning

Kontokort:
Betalning med kort sker enligt gällande regler för online-betalning i Sverige och EU. Vi använder Svea Ekonomis/Webpays hostade PCI-DSS-certifierade kortbetalningslösning.

Vi accepterar följande kort: Visa, MasterCard. Pengarna reserveras på ditt konto vid ordertillfället. Alla transaktioner skickas via SSL (Secure Sockets Layer) mycket säkert krypterade. Inga kortnummer sparas av oss.

Faktura:
Vid betalning via faktura samarbetar vi med Svea Ekonomi AB. För att handla mot faktura måste du ange ditt personnummer eller organisationsnummer. Förutsättning för att få handla mot faktura är bland annat att du är registrerad i folkbokföringsregistret i Sverige och är över 18 år. Du får inte ha några betalningsanmärkningar. Samtliga fakturor är av Walkesro Design AB överlåtna till Svea Ekonomi AB. Sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i kassan, i vissa fall innebär detta att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall skickas hem till dig. Fakturans betalningsvillkor är 14 dagar. Vid försenad betalning utgår avtalad samt lagstadgad påminnelseavgift. Dröjsmålsränta utgår med 2 % per månad. Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso.

Delbetalning:
Genom vårt samarbete med Svea Ekonomi AB kan du teckna ett kontokreditavtal och därmed kunna delbetala ditt köp. Kredittiden väljer du genom att kryssa i det kampanjalternativ som passar dig bäst. Köpet kan alltid betalas i sin helhet närsomhelst, innan förfallodag. Sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i kassan, i vissa fall innebär detta att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall skickas hem till dig. Har du några frågor så kan du ringa 08–51493113 för närmare information.

Exempel på effektiv ränta vid köp om 10 000 kr, löptid 12 månader, 0 % ränta, uppläggningsavgift 195 kr, aviavgift 29 kr: 10,68 %.

Allmänna villkor

Standardiserad europeisk kreditinformation (SEKKI)

Leverans

Leverans av varor sker med Postpaket (postnord) till lokalt utlämningsställe alt direkt till din bostad.

Vid leveransförsening beroende på t.ex. försenat gods från våra leverantörer skickar vi information via e-post med ny beräknad leveransdag. Vid större försening än 20 dagar har kunden rätt att kostnadsfritt häva avtalet och få full återbetalning. OBS! Gäller ej specialanpassade eller måttbeställda produkter eller försening beroende på faktorer utanför vår eller vår leverantörs kontroll. Vid försening större än 40 dagar har kunden rätt att kostnadsfritt häva avtalet och få full återbetalning oberoende av produkt eller orsak.

Eventuell fraktskada ska alltid anmälas till Posten (eller aktuell speditör) och oss snarast möjligt efter mottagandet, dock senast inom 7 dagar.

Försändelsen ligger vanligtvis 14 dagar på utlämningsstället och returneras sedan till oss. Kostnader som uppstår till följd av returfrakt och eventuell ny frakt ska betalas av kunden innan ny leverans sker.

Garanti

Samtliga produkter levereras med den garantitid som tillverkaren erbjuder oss, normalt 1 år. Garantin omfattar endast fabrikationsfel. Faktura/Kvitto gäller som garantibevis.

Förbrukningsvaror, hygienprodukter och konfektion omfattas inte av garanti. Garantin omfattar heller inte fel orsakade genom oaktsamhet, felaktig användning, olyckshändelse eller liknande.

Ångerrätt (endast privatperson)

Vid Internethandel har du som privatperson 14 dagars ångerrätt från det att du tagit emot en vara. En förutsättning för att ångerrätten ska gälla är att varan returneras i väsentligt oförändrat skick och ej brutna sigill. Du får alltså öppna kartongen och undersöka en vara utan att ångerrätten upphör. Vid anspråk av ångerrätten krediteras 70 % av varuvärdet.

Om du vill hävda din ångerrätt ska du kontakta oss via e-post eller via vårt kontaktformulär. Uppge dina kontaktuppgifter och vårt faktura-/kvittonummer så att köpet kan identifieras. Tänk också på att du själv bekostar returfrakten och dessutom ansvarar för varan under transporten tillbaka till oss. Förpacka därför varan väl. Vid godkänd retur återbetalar vi dig ditt prenumerationsbelopp.

OBS! Ångerrätten omfattar inte kundanpassade, t.ex. ombyggda eller måttbeställda, produkter.

Vid eventuell retur ska plomberingen vara obruten på underkläder.

Bytesrätt (endast privatperson)

Vi tillämpar inte generell bytesrätt.

Om du vill byta en vara ska du kontakta oss via e-post eller vårt kontaktformulär. Uppge dina kontaktuppgifter och vårt faktura-/kvittonummer så att köpet kan identifieras. Vi kontaktar dig sedan via e-post eller telefon för att hitta den smidigaste lösningen.

Vid eventuellt byte ska plomberingen vara obruten på underkläder.

Reklamation (endast privatperson)

Om du upptäcker ett fel på en produkt vi levererat har du rätt att reklamera produkten. Reklamation ska göras inom skälig tid, 1 vecka, från det att felet upptäckts och från inköpstillfället.

Vid reklamation ska du uppge felets art, när varan är inköpt och till vilket pris. Enklaste sättet att reklamera en vara är via e-post eller vårt kontaktformulär. Om du sparar kvitto/faktura underlättas identifiering av köpet och hanteringen av din reklamation kan gå lite snabbare.

OBS! Skicka inte tillbaka en vara till oss innan vi identifierat köpet och godkänt att varan skickas tillbaka. Efter ankomst till oss undersöker vi produkten och godkänner eller underkänner reklamationen. Vid godkänd reklamation ersätter dig med en likvärdig produkt. Kan vi inte ersätta produkten går köpet tillbaka.

Återbetalning

Återbetalning görs till plusgiro, bankgiro eller konto i Svensk bank.